Foto: ilustracija
U ponedjeljak, 1. srpnja oko 12 sati, na sisačkom području kod mjesta Staro Pračno, dogodila se prometna nesreća s poginulom osobom.
Nesreću je izazvao 51-godišnji mađarski državljanin koji je upravljao motociklom mađarskih nacionalnih oznaka. On je po ulasku u zavoj, uslijed neprilagođene brzine, izgubio nadzor nam motociklom s kojim je u padu prešao na suprotnu prometnu traku te udario u automobil sisačkih registracija kojim je upravljao 42-godišnjak.
Na mjestu događaja vozač motocikla je smrtno stradao, dok je putnik na motociklu (18 godina) zadobio teške tjelesne ozljede opasne za život, a putnica iz automobila lake (45 godina).
Policija će u svezi ove prometne nesreće dostaviti izvješće nadležnom državnom odvjetništvu.
Kako bi se smanjio broj stradavanja motociklista i mopedista te povećala njihova sigurnost u cestovnom prometu, upozoravamo sve sudionike da se pridržavaju prometnih propisa.
Motociklisti se moraju kretati sredinom obilježene prometne trake kako ne bi bili u tkz. mrtvom kutu drugih sudionika u prometu. Jako je bitno za motocikliste da se u zavojima ne kreću sredinom prometnice jer motor je u nagibu i tada se nalaze u suprotnom kolničkom traku.
Najčešće greške vozača motocikala i mopeda zbog kojih stradavaju:
- kreću se neprilagođenom i brzinom većom od dozvoljene,
- ne nose zaštitne kacige,
- kreću se površinama koje nisu namijenjene za tu vrstu vozila,
- precjenjuju svoje vozačke sposobnosti, dok u isto vrijeme podcjenjuju opasnosti u prometu,
- obavljaju pretjecanje ili obilaženje kolone vozila po dijelu kolnika za vozila iz suprotnog smjera kada to prema prometnim znakovima nije dopušteno ili je rizično uzevši u obzir promet iz suprotnog smjera,
- provlače se između zaustavljenih kolona vozila,
- voze sa neupaljenim svjetlima tijekom dana čime su, uzimajući u obzir ionako manju siluetu samog vozila i vozača u odnosu na druga vozila, još manje uočljivi u prometu za druge sudionike,
- upravljaju neregistriranim i tehnički neispravnim vozilima,
- upravljaju vozilima prije stjecanja prava (bez položenog vozačkog ispita),
- uklanjaju blokade na mopedima čime povećavaju krajnju brzinu vozila, koje je prema tvorničkim konstrukcijskim svojstvima namijenjeno za brzine do 45 km/h.
Savjeti i preporuke za vozače mopeda i motocikala:
- prije vožnje očistite vizir, stavite zaštitnu kacigu i pravilno je zategnite,
- uz zaštitnu kacigu, koristite i drugu zaštitnu opremu (jakna, hlače, štitnici, čizme i rukavice),
- zbog ionako manje, a samim time i teže uočljive siluete na cesti, preporuka je nositi svjetliju odjeću i kacigu, „življih“ boja, odnosno s reflektirajućim detaljima,
- poštujte ograničenja dopuštene brzine,
- prilagodite brzinu vožnje uvjetima na cesti (stanju i karakteristikama ceste),
- provjerite tlak u gumama,
- upalite dnevno ili kratko svjetlo,
- ne vozite pod utjecajem alkohola ili droga,
- prilikom vožnje u skupini, vozite u slijedu jedan iza drugoga,
- vozite sredinom prometnog traka, a ne uz središnji dio kolnika jer je to mrtvi kut za vozače ostalih vozila (iznimka je samo situacija kretanja kolnikom koji ima samo po jednu prometnu traku namijenjenu za promet vozila u jednom smjeru, gdje se moped tada treba kretati što bliže desnom rubu kolnika),
- prilikom vožnje kroz lijevi zavoj, odmaknite se dovoljno od središnje crte (vožnjom uz crtu i naginjanjem u zavoju, glava vozača može se nalaziti čak do 1 metar u prometnoj traci namijenjenoj za promet vozila iz suprotnog smjera),
- ne vozite slalom između vozila,
- izbjegavajte vožnju na dijelovima asfalta na kojima ima pijeska, ulja i sl., posebice u zavojima,
- kontrolirajte svoje ponašanje i strast za vožnjom te ne ispitujte mogućnosti svog mopeda ili motocikla u prometu na cestama,
- predviđajte poteze vozača (drugih) automobila,
- vozite se na dovoljnoj udaljenosti od vozila ispred sebe i
- poduzmite i sve drugo što je u vašoj moći kako biste bili sigurni u prometu.
Pisane vijesti |
Promet i vozila