- Objavljeno: 11.04.2025.
Motociklisti i mopedisti na cestama - OPREZ!
Foto: ilustracija
Lijepo vrijeme, kakvo se očekuje u narednom razdoblju, izmamit će na prometnice veći broj ljubitelja vožnje motocikala i mopeda, koji svojim povećanim prisustvom u prometu sudjeluju i u većem broju prometnih nesreća.
Tijekom 2024. godine, na području Policijske uprave sisačko-moslavačke evidentirano je 45 prometnih nesreća u kojima su sudjelovali vozači i putnici na motociklu i mopedu, što je smanjenje deset prometnih nesreća ili 18,2 % manje nego u 2023. godini.
U ovim prometnim nesrećama tri vozača i putnika su smrtno stradala, deset ih je zadobilo teške tjelesne ozlijede, a 11 lakše, dok su u 2023. godini 2 osobe smrtno stradale 13 ih je zadobilo teške, a 29 lakše tjelesne ozljede.
U prva tri mjeseca 2025. godine evidentirano je šest prometnih nesreća u kojima su sudjelovali vozači motocikla i mopeda, u kojima su dva vozača zadobila teške tjelesne ozlijede, a šest lakše, dok je u istom razdoblju 2024. godine, evidentirano također šest prometnih nesreća u kojima su dva vozača zadobila teške tjelesne ozlijede, a jedan lakše.
Slijedom navedenog upozoravamo na najčešće greške zbog kojih se događaju prometne nesreće, odnosno obveze kojih se trebaju pridržavati vozači navedenih vozila.
Najčešće greške vozača motocikala i mopeda zbog kojih stradavaju:
Najčešće greške vozača automobila u odnosu na motoriste:
Savjeti i preporuke za vozače motocikala i mopeda:
Napominjemo da će policija pojačati aktivnosti vezane uz vozače i putnike na motociklima i mopedima ponajprije s ciljem preveniranja povećanog smrtnog stradavanja vozača i putnika na vozilima s dva kotača.
Priopćenja | Promet i vozila
Lijepo vrijeme, kakvo se očekuje u narednom razdoblju, izmamit će na prometnice veći broj ljubitelja vožnje motocikala i mopeda, koji svojim povećanim prisustvom u prometu sudjeluju i u većem broju prometnih nesreća.
Tijekom 2024. godine, na području Policijske uprave sisačko-moslavačke evidentirano je 45 prometnih nesreća u kojima su sudjelovali vozači i putnici na motociklu i mopedu, što je smanjenje deset prometnih nesreća ili 18,2 % manje nego u 2023. godini.
U ovim prometnim nesrećama tri vozača i putnika su smrtno stradala, deset ih je zadobilo teške tjelesne ozlijede, a 11 lakše, dok su u 2023. godini 2 osobe smrtno stradale 13 ih je zadobilo teške, a 29 lakše tjelesne ozljede.
U prva tri mjeseca 2025. godine evidentirano je šest prometnih nesreća u kojima su sudjelovali vozači motocikla i mopeda, u kojima su dva vozača zadobila teške tjelesne ozlijede, a šest lakše, dok je u istom razdoblju 2024. godine, evidentirano također šest prometnih nesreća u kojima su dva vozača zadobila teške tjelesne ozlijede, a jedan lakše.
Slijedom navedenog upozoravamo na najčešće greške zbog kojih se događaju prometne nesreće, odnosno obveze kojih se trebaju pridržavati vozači navedenih vozila.
Najčešće greške vozača motocikala i mopeda zbog kojih stradavaju:
- kreću se neprilagođenom i brzinom većom od dozvoljene,
- ne nose zaštitne kacige,
- kreću se površinama koje nisu namijenjene za tu vrstu vozila,
- precjenjuju svoje vozačke sposobnosti, dok u isto vrijeme podcjenjuju opasnosti u prometu,
- obavljaju pretjecanje ili obilaženje kolone vozila po dijelu kolnika za vozila iz suprotnog smjera kada to prema prometnim znakovima nije dopušteno ili je rizično uzevši u obzir promet iz suprotnog smjera,
- provlače se između zaustavljenih vozila u kolonama,
- voze sa neupaljenim svjetlima tijekom dana čime su, uzimajući u obzir ionako manju siluetu samog vozila i vozača u odnosu na druga vozila, još manje uočljivi u prometu za druge sudionike,
- upravljaju neregistriranim i tehnički neispravnim vozilima,
- upravljaju vozilima prije stjecanja prava (bez položenog vozačkog ispita),
- uklanjaju blokade na mopedima čime povećavaju krajnju brzinu vozila, koje je prema tvorničkim konstrukcijskim svojstvima namijenjeno za brzine do 45 km/h.
Najčešće greške vozača automobila u odnosu na motoriste:
- oduzimaju im prednost prolaska,
- prilikom prestrojavanja, pretjecanja ili skretanja vozila, ne pridaju dovoljno pozornosti ovoj kategoriji vozača, tako da im se često nađu u tzv. „mrtvom kutu“ bočnog ogledala,
- skretanje ili prestrojavanje obavljaju neoprezno i bez pokazivača smjera,
- prilikom opisanih radnji često ne vode računa da su motocikli vozila koja obzirom na omjer masa/snaga na kratkim dionicama mogu ostvariti jako velika ubrzanja.
Savjeti i preporuke za vozače motocikala i mopeda:
- prije vožnje očistite vizir, stavite zaštitnu kacigu i pravilno je zategnite,
- uz zaštitnu kacigu, koristite i drugu zaštitnu opremu (jakna, hlače, štitnici, čizme i rukavice),
- zbog ionako manje, a samim time i teže uočljive siluete na cesti, preporuka je nositi svjetliju odjeću i kacigu, „življih“ boja, odnosno s reflektirajućim detaljima,
- poštujte ograničenja dopuštene brzine,
- prilagodite brzinu vožnje uvjetima na cesti (stanju i karakteristikama ceste),
- provjerite tlak u gumama,
- upalite dnevno ili kratko svjetlo,
- ne vozite pod utjecajem alkohola ili droga,
- prilikom vožnje u skupini, vozite u slijedu jedan iza drugoga,
- vozite sredinom prometnog traka, a ne uz središnji dio kolnika (iznimka je samo situacija kretanja kolnikom koji ima samo po jednu prometnu traku namijenjenu za promet vozila u jednom smjeru, gdje se moped tada treba kretati što bliže desnom rubu kolnika),
- prilikom vožnje kroz lijevi zavoj, odmaknite se dovoljno od središnje crte (vožnjom uz crtu i naginjanjem u zavoju, glava vozača može se nalaziti čak do 1 metar u prometnoj traci namijenjenoj za promet vozila iz suprotnog smjera),
- ne vozite slalom između vozila,
- izbjegavajte vožnju na dijelovima asfalta na kojima ima pijeska, ulja i sl., posebice u zavojima,
- kontrolirajte svoje ponašanje i strast za vožnjom te ne ispitujte mogućnosti svog mopeda ili motocikla u prometu na cestama,
- predviđajte poteze vozača (drugih) automobila,
- vozite se na dovoljnoj udaljenosti od vozila ispred sebe i
- poduzmite i sve drugo što je u vašoj moći kako biste bili sigurni u prometu.
Napominjemo da će policija pojačati aktivnosti vezane uz vozače i putnike na motociklima i mopedima ponajprije s ciljem preveniranja povećanog smrtnog stradavanja vozača i putnika na vozilima s dva kotača.